• Gratis verzending
  • Persoonlijk contact
  • Snelle levering
4.7/5 van 188 reviews

Veelgestelde vragen - FAQ

Hieronder vind je een overzicht van veelgestelde vragen. Het kan natuurlijk goed zijn, dat jouw vraag er niet bij staat. Neem in dat geval contact met ons.


Algemene vragen

Waarom tonen jullie geen prijzen op de website?

Wij tonen geen prijzen omdat iedere offerte op maat gemaakt word. De prijs is afhankelijk van diverse variabelen, zoals: aantallen, drukkleuren, levertijd, valutakoers en zelfs concurrentie. Door rekening te houden met deze variabelen ben je bij ons altijd verzekerd van de scherpste prijs.

Hoe plaats ik een order?

Je kunt een offerte aanvragen door het contactformulier achter de offerte button in te vullen. Wij vragen je om je persoonlijke wensen achter te laten, zoals: product, aantallen, kleur, bedrukking en levertijd. Wij zullen binnen 24 uur contact met je opnemen om je aanvraag van een antwoord te voorzien.

Kan ik een (gratis) sample opvragen?

Ja, je kunt bij ons een sample of proefmodel opvragen. Wij hebben niet van ieder product samples klaarliggen. Om je toch een goed beeld te geven van de uiteindelijke productie maken wij altijd een digitale drukproef op. Eventueel kunnen wij foto's aanleveren van eerdere producties. Wil je erachter komen of wij de gewenste sample hebben liggen, neem dan even contact met ons op.

Kan ik korting krijgen?

Je bent bij ons altijd verzekerd van de scherpste prijs. In deze prijs zijn kortingen, zoals een staffel- of volumekorting, al verwerkt. Wij zullen de staffelprijs meesturen zodat je zelf de kortingen kunt vergelijken. In sommige gevallen kunnen wij leverings- en instelkosten in mindering brengen. Wil je weten hoe dat zit? Neem dan contact met ons op.

Wat is jullie werkwijze?

Na het aanvragen van een offerte zal onze accountmanager contact met je opnemen. Dit kan per e-mail, maar ook telefonisch (bij een lastige aanvraag). De accountmanager stuurt je de offerte, eventuele drukproef en zal je op de hoogte houden van de vordering. Heb je vragen, dan is deze accountmanager jouw aanspreekpunt. Bekijk hier onze werkwijze aan de hand van een voorbeeld offerte.


Vragen over bestellen

Hoe werkt het bestelproces?

Wanneer je akkoord bent met de offerte, dan zullen wij jouw bestelling in gang zetten. Je ontvangt van onze grafische afdeling een digitale drukproef. Wanneer je fouten tegenkomt in het drukvoorstel, is het van belang dit direct kenbaar te maken. Zij zullen de digitale drukproef aanpassen. Bij akkoord op de drukproef zal het productieproces in gang gezet worden. Wanneer jouw bestelling klaar staat voor verzending ontvang je van ons een telefoontje om een afspraak te maken voor levering.

Hoe weet ik zeker dat het product goed bedrukt wordt?

Na het plaatsen van een bestelling ontvang je binnen enkele uren een digitale drukproef. Op deze drukproef laten we je zien hoe jouw product met bedrukking eruit komt te zien. Wil je weten hoe jouw logo staat op een zadelhoesje of winkelwagenmuntje? Vraag dan gratis en vrijblijvend een digitaal drukvoorbeeld aan.

Kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?

Als je akkoord hebt gegeven op het digitale drukproef en de productie is gestart, kan de order niet meer gewijzigd of geannuleerd worden. De digitale drukproef kun je net zolang laten aanpassen totdat je tevreden bent, maar na het starten van de productie is een aanpassing logischerwijs niet meer mogelijk.

Hoe weet ik de status van mijn bestelling?

Op basis van jouw wensen, zoals de levertijd, zal onze accountmanager een passende offerte toesturen. Als de leverdatum gehaald kan worden, dan zal de productie worden opgestart na akkoord op de digitale drukproef. Mocht deze leverdatum (onverhoopt) niet gehaald worden, dan zal je hier tijdig van op de hoogte worden gebracht en kijken we samen naar een oplossing.

Wanneer wordt mijn order geleverd?

De levertijd is afhankelijk van jouw wensen. Onbedrukte producten leveren wij doorgaans binnen één tot drie werkdagen. Bedrukte producten kennen verschillende levertijden, namelijk van een spoedlevering binnen een week, een snelle levering binnen twee weken en een normale levering van ongeveer drie weken.

Op welke manier kan ik snel een herhaalbestelling doen?

Leuk, een herhalingsaankoop! Door contact op te nemen met jouw contactpersoon kun je gemakkelijk en snel een herhalingsorder plaatsen. Bij deze herhalingsorder houden wij de wensen van de vorige productie aan, zodat daar geen misverstanden over kunnen ontstaan. Bij een kleine aanpassing zullen wij een nieuwe offerte versturen. Bij een herhalingsorder kun je rekenen op aantrekkelijke kortingen.


Vragen over bedrukken

Wat zijn PMS kleuren?

PMS staat voor Pantone Matching System. Elke PMS kleur heeft een code, deze codes zijn een eenduidige afspraak tussen alle partijen in een ontwerp- en productieproces. Het aanleveren van de opdruk in deze kleuren is dus vereist om dat ontwerp- en productieproces soepel te laten verlopen.

Zijn PMS en CMYK hetzelfde?

Nee, PMS gebruiken we voor al onze kleurcoderingen, behalve als we full colour drukken. Dan werken we met een CMYK bedrukking. Deze vier letters staan voor Cyan, Magenta, Yellow en Key. Door deze kleuren te mengen kunnen wij full colour bedrukken.

Kunnen jullie full colour bedrukken?

Ja, wij kunnen full colour bedrukken. Sommige producten kunnen niet full colour bedrukt worden, maar bijvoorbeeld wel met vier verschillende PMS drukkleuren. Als je wilt weten of wij het gewenste product full colour kunnen bedrukken, dan raden wij aan op desbetreffende productpagina te kijken. Je kunt gebruikmaken van de zoekbalk bovenin je venster.

Wanneer krijg ik een digitale drukproef?

Je ontvangt van ons een digitale drukproef nadat je akkoord geeft op de offerte die je van onze accountmanager hebt ontvangen. Vervolgens gaat onze DTP’er met de digitale drukproef aan de slag, net zo lang totdat je tevreden bent. Na akkoord op de digitale drukproef zal het productieproces opgestart worden.

Hoe weet ik zeker dat het product goed bedrukt wordt?

Na het plaatsen van een bestelling ontvang je binnen enkele uren een digitale drukproef. Op deze drukproef laten we je zien hoe jouw product met bedrukking eruit komt te zien. Wil je weten hoe jouw logo staat op een zadelhoesje of winkelwagenmuntje? Vraag dan vrijblijvend een gratis digitaal drukvoorbeeld aan.

Hoe moet ik mijn opdruk aanleveren?

Voor het allerbeste drukresultaat, lever je een logo en/of slogan aan in een gevectoriseerd AI-, PDF-, of EPS-bestand. Een vectorbestand is de naam voor een grafische afbeelding die niet verandert in ‘korrels’, bijvoorbeeld als je inzoomt. Heb je niet de juiste bestanden? In sommige gevallen kunnen wij je logo gratis omzetten.

Kan ik ook onbedrukte artikelen bestellen?

Het is mogelijk om onbedrukte artikelen te bestellen. Je kunt een aanvraag doen via de offerte aanvragen button. Geef daar duidelijk aan dat je onbedrukte artikelen wilt bestellen. Je zult zo snel mogelijk een passende offerte ontvangen. Onbedrukte artikelen kunnen al binnen enkele dagen geleverd worden.


Vragen over bezorgen

Op welke datum kan ik mijn producten verwachten?

Tijdens het opmaken van de offerte zal een uiterlijke leverdatum afspreken worden met de accountmanager. Indien blijkt dat deze datum niet haalbaar is, dan zal de bestelling geen doorgang vinden. Om vertraging te voorkomen houden wij altijd enkele dagen marge aan. We kunnen helaas geen rekeninghouden met een overmachtsituatie.

Krijg ik een Track & Trace code?

Wanneer je producten worden overgedragen aan de bezorgdienst, ontvang je bijna altijd een mail met een link naar de Track & Trace pagina. Op deze persoonlijke pagina kun je het pakket volgen en zien wanneer deze geleverd wordt.

Wie komt mijn bestelling brengen?

Dat verschilt per situatie en product. Je bestelling wordt bezorgd door de volgende vervoerders: DHL, GLS, DPD, PostNL en UPS. In uitzonderlijke gevallen, zoals een spoedgeval of calimiteiten, kan dit een andere vervoerder zijn, zoals onze privé vervoerder.

Kunnen goederen ook afgehaald worden?

Ja, het is mogelijk om goederen bij ons af te halen in de winkel. Dit is echter niet gebruikelijk, dus als je dit wilt en dit is niet van te voren afgesproken, neem dan contact met ons op. Wij kunnen de bestelling dan hier laten bezorgen, zodat je de goederen in Santpoort-Noord kunt afhalen.

Worden er verzendkosten in rekening gebracht?

Indien de door jou bestelde producten verzonden moeten worden, zullen hiervoor kosten in rekening worden gebracht. De hoogte van de verzendkosten is mede afhankelijk van het gewicht van je bestelling. De verzendkosten zijn al doorberekend in de offerte, zodat je achteraf niet voor verrassingen komt te staan.

Is een spoedlevering mogelijk?

Dat is mogelijk, wij doen er alles aan om met u een gepaste leverdatum af te spreken. Uiteraard zijn we wel afhankelijk van de voorraden en de planning in de drukkerij, neem contact met ons op voor de mogelijkheden.


Vragen over betalingen

Wat is de betaalprocedure?

Je kunt kiezen voor een betaling via iDeal of bankoverschrijving. Wij versturen per email een digitale factuur. Nadat de betaling in goede orde is ontvangen, kunnen wij de bestelling uitsturen. Er moet dus eerst betaald worden, voordat de bestelling uitgeleverd wordt.

Wanneer ontvang ik een factuur?

Na akkoord op de digitale drukproef ontvang je van ons per email een digitale factuur. Deze factuur moet voldaan worden voor levering. Heb je geen factuur ontvangen, maar wel akkoord gegeven op de digitale drukproef? Neem dan contact op met je accountmanager.


Andere vragen

Als je andere vragen hebt, neem dan contact met ons op. Dat kan telefonisch of per mail, maar we hebben natuurlijk ook een chat. Heb je feedback voor ons? Dat waarderen we. Laat het ons weten!