4.8 /5
van
21 reviews

Succesvolle Heineken premiums van de laatste jaren

De kracht van Heineken is om ieder jaar weer een premium op de markt te brengen waar een ware run op ontstaat. De premiums worden verkregen bij aankoop van verschillende Heineken producten. Het zijn iedere keer premiums die een grote groep mensen aanspreken en ook daadwerkelijk gebruikt worden. Een premium met waarde voor de ontvanger. Soms raakte de premiums zelf 'uitverkocht' en werden ze te koop aangeboden op onder andere Marktplaats. Wij bespreken de meest succesvolle Heineken premiums van de afgelopen jaren.

1. Heineken kerststrik (2017)

Voor de feestdagen van 2017 heeft Heineken de Feeststrik in de markt gezet. De strik werd verkregen bij aaschaf van een krat bier. Heineken heeft twee verschillende uitvoeringen uitgebracht. Met de Heineken feeststrik met flesopener aan de achterzijde open je op een verrassende manier een biertje, ideaal voor de ultieme kerstborrel. En met de Heineken feeststrik met flonkerende lichtjes maak je ongetwijfeld een onvergetelijke indruk op mening gala.

2. Heineken Coolbag (2017)

In de zomer van 2017 kwam Heineken met de Heineken Coolbag. En prompt, op de eerste zomers dag, introduceerde Heineken haar premium. Dat was geen toeval, want Heineken activeerde met één druk op de knop een campagne die al een tijdje in de pijplijn zat. Aan de Coolbag hangt een opener en voorop zit een fietslampje in de vorm van een rode ster. Handig voor als je op de fiets zit en donker naar huis fietst. En belangrijker nog: ijskoud op pad met de Heineken Coolbag waarmee je overal kunt genieten van een koude Heineken.

3. Heineken Willie Shirt (2016)

Om Koningsdag optimaal te vieren heeft Heineken in 2016 het W-hals shirt ontwikkeld. Heineken W-hals shirt is afgewerkt met meerdere oranje elementen, die stuk voor stuk bijdragen aan het Koninklijke gevoel. Zo staan er kroontjes op de mouwen en staat op de rug de titel gedrukt die iedereen één dag in het jaar mag dragen: Koning voor één dag! Het shirt is een eerbetoon aan Koning Willem Alexander, uiteraard met de typische Heineken-knipoog. Het oranje shirt, wat veel weg heeft van een voetbalshirt, moest ook de show stelen tijdens het EK van 2016 in Frankrijk. Iedereen weet hoe dat afgelopen is.

4. Heineken Klap Mee-daille (2015)

In 2016 was Nederland voor het eerst sinds lange tijd niet actief op een Europees Kampioenschap voetbal. Bij Heineken ging de focus op de Olympische Spelen. Heineken schetste je een probleem voor: je staat met een biertje in de hand en de start van de 100 meter voor vrouwen vindt net plaats. Dan wil je wel je handen vrij hebben om Dafne Schippers aan te moedigen! Heineken maakt het mogelijk met de Klap Mee-daille! Hier kun je je biertje in laten hangen, zodat jij kunt klappen en juichen zonder bang te zijn dat je bier verloren gaat! De premium werd gratis weggeven bij een krat bier, maar ook in de kroeg bij een bladje Heineken bier kreeg je de gadget.

5. Heineken Speakerkratje (2015)

In het voorjaar van 2015 introduceerde Heineken het Speakerkratje. Het Heineken Speakerkratje is een draadloos en van hoge kwaliteit speaker voor je smartphone waarmee je op elke plek een feest kan bouwen. In het park, op het strand of gewoon in de achtertuin. En dat gratis bij een kratje bier.

6. Heineken Samba shirt (2014)

Met het Heineken Samba shirt heeft Heineken ingespeeld op het WK 2014 in Brazilië. Brazilië staat voor Samba en daarom heeft Heineken samenhorigheid weten te creëren door Samba shirt 'gratis' weg te geven. In het shirt waren kleine sambaballen verwerkt waarmee je je als Oranje supporter kon laten horen en zien. Heineken wilde samen met alle Nederlanders de Oranjekoorts aanwakkeren, vieren en verspreiden.

7. Heineken Rugnummer (2012)

Met het oog op het EK 2012 introduceerde Heineken de Heineken Rugnummers. Een campagne waarbij iedereen bij aanschaf van een kratje Heineken, het speciale Rugnummer-shirt met daarop een uniek nummer kreeg. Met dat unieke nummer kon je zelf een voetbalreis winnen! Het nummer moest worden ingevuld op de website van Heineken.

8. Heineken Pletterpet (2010)

De Heineken Pletterpet was dé gadget van het succesvolle WK 2010 in Zuid-Afrika waar Oranje het tot de finale wist te schoppen. De pet is geïnspireerd op de Makaraba, een beschilderde mijnwerkershelm. De Heineken Pletterpet is de Nederlandse variant van de Makaraba, maar dan met de bekende Oranje knipoog zoals een brullende leeuw, toeter en bijbehorende attributen. Een beetje Zuid Afrikaanse stijl met een Nederlandse griffel.

9. Heineken trompet (2008)

In aanloop naar het EK 2008 presenteerde Heineken de Heineken Trompet. Een fan artikel dat gebruikt moest worden om het Nederlands elftal aan te moedigen. De pet kon als trommel kan worden ingezet in de ''strijd'' op de tribunes en in de straten en cafés van Nederland als er wordt gescoord.

10. Heineken Hollands Geheime Wapen (2006)

Het Hollands Geheime Wapen van Heineken werd in aanloop naar het WK 2006 in Duitsland weggegeven. Het Hollands Geheime Wapen is een op het oog sympathiek Duits jagershoedje waarvan letterlijk in een handomdraai een luidspreker wordt gemaakt. Op het hoedje konden verschillende buttons van de deelnemende landen worden vastgespeld. De buttons werden verkregen bij aankoop van Heineken artikelen. In totaal konden er 32 landen worden vastgespeld.

Wij vragen ons af welke Heineken actie jou het meest heeft bewonderd. En waarom?

Bekijk meer blog artikelen

0 Reacties


Geef uw reactie