• Gratis verzending
  • Persoonlijk contact
  • Snelle levering
4.7/5 van 206 reviews

Wat is het effect van promotionele producten?

Promotionele producten zijn en blijven een van de meest populaire en kosteneffectieve artikelen die er bestaan. Ze worden onder andere ingezet om de naamsbekendheid te verhogen en/of de loyaliteit van bestaande klanten te vergroten. Je bereikt met promotionele producten niet alleen een hoop potentiele klanten tegen een relatief lage prijs, maar je kunt klanten ook nog iets tastbaars meegeven. In dit artikel belichten we enkele belangrijke statistieken en geven we aan waarom promotionele producten voor vrijwel elk bedrijf van belang zijn.

Promotionele producten worden al jaren gebruikt als kosteneffectieve marketingstrategie. Deze weggeefacties, van nieuwe bedrijven tot grote ondernemingen, zijn favoriet bij marketeers. Het belang van promotionele producten voor zakelijke promotie kan worden afgeleid uit enkele van de volgende statistieken:

  • Volgens een onderzoek van PPAI herinnert 89% van de mensen zich waar ze een relatiegeschenk hebben gekregen. Uit het onderzoek blijkt dat 83% van de consumenten graag promotionele producten krijgt met een reclameboodschap. Van degenen die de producten ontvangen, doet 85% zaken met de adverteerder. Bovendien zei 41% van de ondervraagde consumenten dat ze de producten een jaar tot vier jaar bewaren of gebruiken.
  • Een andere belangrijke statistiek die uit het onderzoek naar voren komt, is dat 89% van de consumenten zei dat ze zich de naam van de adverteerder of de bedrijfsnaam gedurende 24 maanden konden herinneren nadat ze de items hadden gekregen. Bovendien trekken promotieproducten maar liefst 500% meer verwijzingen van klanten die tevreden zijn met de cadeauartikelen. Deze cruciale statistieken leggen de nadruk op het belang van promotieproducten voor marketing en merkherkenning.

Kleine en grotere bedrijven erkennen het belang van marketeers promotionele producten om een toenemend aantal mensen in een concurrerende markt te bereiken. Promotionele producten verleiden de ontvangers en vestigen hun aandacht op de zaken van het bedrijf. Op deze producten is het logo en de boodschap van het bedrijf gedrukt. Een doel achter het weggeven van promotionele producten is om de interesse van klanten in het bedrijf te wekken en producten af te nemen.

Dit artikel gaat verder onder de aanbevelingen.


Misschien vind je dit ook leuk om te lezen?


  • maatregelen coronavirus Welke maatregelen treffen wij vanwege het coronavirus?
  • tassen met opvallend design Deze opvallende tassen genereren een groot bereik

Voor de beste resultaten gebruiken marketeers promotionele producten die door ontvangers vele maanden en het liefst dagelijks gebruikt kunnen worden. Dergelijke producten helpen de consument betrokken te houden bij een merk. Dit betekent dat eenmalige distributie van de promotionele producten goed genoeg is om klanten maandenlang bij uw merk te betrekken.

Een belangrijke vuistregel die de meeste marketeers volgen voor hun campagnes is om de dagelijkse gebruiksvoorwerpen weg te geven. Deze geschenken kunnen pennen, kalenders, muismatten, paraplu's, waterflessen, lippenbalsems, slippers, agenda's en nog veel meer zijn. Ervaren marketeers werken echter een creatieve strategie uit. Ze kiezen de items die niet alleen handig zijn, maar ook uniek en van hoge kwaliteit voor een bredere impact.

Heb je hulp of inspiratie nodig?

Als aanbieder van promotionele producten hebben wij jarenlange ervaring met het ontwerpen van promotionele producten. Heb je hulp, advies of inspiratie nodig bij het opzetten van een campagne? Dan stellen wij onze expertise graag beschikbaar en helpen wij je op weg!

‹ Meer blogartikelen

Meer blogartikelen

  • generatie babyboomers Babyboomers & marketing
    (infographic)
  • emoticons marketing communicatie Creatief gebruik van emoticons in marketingcommunicatie

Gerelateerde producten

  • Opvouwbare tassen
    Opvouwbare tasjes
  • Winkelwagenmuntjes
    Winkelwagenmuntjes
  • Kerstballen
    Kerstballen
scroll top arrow
Chat
Contact
Menu
Bel
Terug