• Gratis verzending
  • Persoonlijk contact
  • Snelle levering
4.8/5 van 213 reviews

Wie maakte dit jaar de grappigste en leukste inhaker?

Inhakers zijn al jaren de perfecte manier om je bereik en interactie op social media te verhogen. Aan de hand van een inhaakkalender kun je inhakers zorgvuldig inplannen, maar succes is zeker niet gegarandeerd. Het moment en het verrassingseffect spelen een grote rol bij de effectiviteit van een inhaker. Er is dus niet alleen creativiteit nodig, maar ook een gevoel voor timing. Wie maakte dit jaar de grappigste, mooiste, snelste en meest creatieve inhaker op actualiteit, hypes of vaste feestdagen? Ter inspiratie hebben wij de beste inhakers van 2020 op een rijtje gezet!

1. In januari lagen er al paaseitjes in de schappen

Timing is belangrijk, maar dat wil niet zeggen dat je met je inhaker moet wachten tot de feestdag zelf. Vanaf het moment dat een dag veelbesproken is, is een inhaker al een goed idee. En tja, paaseitjes en pepernoten zijn nu eenmaal al een discussiepunt vanaf het moment waarop ze in de winkel liggen. Dat heeft HEMA duidelijk begrepen.

2. Goede voornemens en Dry January

Een beproefd concept van Bol.com: grappige fake reviews schrijven en die relateren aan een inhaakdatum. Het jaar begint altijd met goede voornemens, en deze dikke vette knipoog naar Dry January vonden wij zeer geslaagd. Leuk feitje: in 2019 won de inhaker van Bol.com, met een vergelijkbare knipoog naar de ophef rond het trollenleger van zanger Dotan, de prijs voor de beste inhaker van het jaar.

3. Je hebt griep en je hebt mannengriep

Het heerst weer: de griep. Het heeft even geduurd, maar bij Kruidvat weet men hoe ze mannengriep moeten bestrijden. Voor diegene die het nog niet weten: mannengriep is een ernstige vorm van de griep die elke man minstens een keer in hun leven velt. Het nagelt de meest macho mannen hulpeloos aan de bank met een dekentje en een kop thee. Met deze hulpmiddelen ben je snel weer het mannetje.

4. 'Was je handen stuk'

Het zijn befaamde uitspraken van premier Mark Rutte tijdens de eerste persconferenties: 'Was je handen stuk' en 'Stop met handen schudden'. Waar de meeste bedrijven hun handen afhielden van een inhaker over het coronavirus, nam de Hornbach hier wel de touwtjes in handen. Een serieuze verwijzing naar de gedragsregels van het RIVM en natuurlijk de koppeling naar de werkhandschoenen voor het klussen.

Dit artikel gaat verder onder de aanbevelingen.


Misschien vind je dit ook leuk om te lezen?


  • maatregelen coronavirus Welke maatregelen treffen wij vanwege het coronavirus?
  • tassen met opvallend design Deze opvallende tassen genereren een groot bereik

5. Voor alle schijterds onder ons

De eerste weken van de lockdown stonden in het teken van hamsteren. Vooral toiletpapier werd massaal gehamsterd en daar speelde Vakantieveilingen handig op in. Met maar liefst 96 rollen zit je voorlopig niet meer zonder toiletpapier. In totaal tellen de rollen zo'n 1,9 kilometer aan papier. Je kunt dus wel even vooruit. Misschien voor de zekerheid toch maar 2 multipacks inslaan..?

6. Kappertjes gingen weer open

Na de intelligente lockdown van ongeveer twee maanden volgende er versoepelingen. Ook de kappers mochten eindelijk weer open. Een opluchting voor velen en hoe dan ook een veelbesproken moment. Jumbo liet dit inhaakmoment niet aan de neus voorbij gaan. Deze creatieve inhaker van de Jumbo lijkt zo makkelijk, maar kom er maar eens op..

7. Herrieschoppers in de thuisbioscoop

Wordt de film door iemand verstoord? Ligt je partner op de bank te snurken? Of is er iets anders gebeurd? Stuur dan een Pathé SMS-alert om ons te waarschuwen. Wij komen direct naar je toe om je te helpen of mensen die de boel verstoren uit de zaal te verwijderen. Met deze knipoog speelde Pathé in op de periode dat de bioscopen gesloten waren en dat men thuis films kon kijken.

8. Veel lof voor dit Halloween kostuum

Het inhaker-recept hoeft niet moeilijk te zijn en mag best een vooropgezet plan zijn. Neem een actueel thema, koppel dit aan een product, gooi er een woordgrapje overheen en je hebt een succesvolle inhaker te pakken. Het ging hier natuurlijk over Halloween en de witlof aanbieding van de Albert Heijn. Alle lof voor Albert Heijn voor deze creatieve uitspatting.

9. 'Hij staat!'

Dit is iets wat je al eerder zag in deze lijst: een merk dat gebruik maakt van een veelbesproken nieuwsbericht. In dit geval de enorme ontbossing van het regenwoud. Combineer dit met een herkenbare uitspraak en je hebt een succesvolle inhaker te pakken. Ik dacht stiekem zelfs terug aan de uitspraak van Hans van Zetten bij de gouden turnoefening van Epke Zonderland op de Olympische Spelen: 'Hij staat!'.

‹ Meer blogartikelen

Meer blogartikelen

  • generatie babyboomers Babyboomers & marketing
    (infographic)
  • emoticons marketing communicatie Creatief gebruik van emoticons in marketingcommunicatie

Gerelateerde producten

  • Opvouwbare tassen
    Opvouwbare tasjes
  • Winkelwagenmuntjes
    Winkelwagenmuntjes
  • Kerstballen
    Kerstballen
scroll top arrow
Chat
Contact
Menu
Bel
Terug